Konec lesa
2.2.2017 00:10:10
V temných dobách, kdy jsme ještě býval básníkem, jsem se seznámil s jednou zakletou slečnou. Byli jsem v podobné situci - já zklamán z nešťastné lásky a ona právě po rozchodu.
A tak se stalo, že jsme nějaké to pochopení na chvíli našli u sebe. Nebo aspoň tak si to pamatuju já.
Byla to smutná, temná, ale inspirativní doba. Hrál Priessnitz, Vypsaná fixa a trématem číslo jedna byla samota a nepochopení.
Ale jak už to tak bývá, v temných dobách vzniká spousta hodnotných uměleckých děl. Inspirace vyvolaná tímto obdobím procházela několika vývojovými stádii a nakonec vykrystalizovala v osnově nenapsaná novely Konec lesa, kterou bych tímto rád zveřejnil:
Konec lesa
- dle skutečného příběhu, který se nikdy nestal
- přestup na stanici K. nad Vltavou (Kafkovské jméno), útěk do lesa
- jízda vlakem lesem ("les ti dá všechno")
- zrzka s červenýma očima
- ex-přítel padlý anděl (letící havran)
- milování v rozjetém autě (skrz vesmír)
- záchvaty mlčení
- měření času v písničkách
- touha probudit se vedle někoho
- "dotkni se mě" / "chci tvé tělo"
- nahá žena - nic zvláštního
- výstup v lese (zastávka Klínec)
- historka s konzervou (interní vzpomínka)
- antidepresivní rybička
- bezděčené dotyky
- hejt na lásku a vztahy (spalte básníky)
- zapomenuté léky
- porucha ředění krve
- chlápek převážející zpoždění (vypadá jako Jean Reno zamlada)
- vojenská vysílačka (number station)
- mýtus lesa (Stalker)
- jak to můžeme dělat přírodě (výhled na noční chemická továrnu)
Jak je vidět z jednotlivých bodů osnovy, mělo se jednat o experimentální text s výraznou vizuální, hudební a halucinogenní stránkou.
Zajímavé mimo jiné je, že jsem si v době psaní této osnovy přečetl knihu Moniky Kompaníkové Pátá loď. A tato kniha je přesně o tom, o čem měl být Konec lesa - o útěku od života a o náhradním falešném životě. Konec lesa už asi nikdy nenapíšu, tak vám alespoň doporučím Pátou loď.
K tanci a poslechu hraje: Vypsaná fixa: Samurajský meče
Zařazeno do kategorie milý deníčku.